Onderhoud

Iedere woning heeft onderhoud nodig zodat je prettig blijft wonen. Onderhoud zijn de werkzaamheden die Woonconcept uitvoert om de woning te onderhouden. Dit kan onderhoud aan de installaties zijn, schilderwerk, maar ook renovatie en verduurzaming.

Veel gevraagd over Onderhoud

Wat houdt onderhoud in?

Algemeen

Met onderhoud zorgen we dat onze huurwoningen netjes blijven. Dit noemen we planmatig onderhoud. We plannen dit al ver van tevoren. Sommige dingen doen we elk jaar, andere dingen minder vaak. Planmatig onderhoud is bijvoorbeeld: 

  • de buitenkant van de woning schilderen
  • het dak en de gevel onderhouden
  • nieuwe keuken, badkamer of wc plaatsen
  • onderhoud aan de liften
  • onderhoud aan de ventilatiesystemen

Wanneer voeren jullie onderhoud uit?

Algemeen

Je krijgt een brief als we iets aan jouw woning gaan verbeteren of onderhouden. In de brief staat wat we gaan doen en wanneer we het gaan doen. Moeten we bij je in huis zijn? Dan spreken we hiervoor een datum en tijd met je af. Je mag hierover altijd contact met ons opnemen via het contactformulier.

Ik wil niet dat er onderhoud aan mijn woning wordt uitgevoerd. Waar meld ik dit?

Algemeen

Neem hierover contact met ons op via het contactformulier.

Ik ben niet aanwezig als jullie onderhoud aan mijn woning uitvoeren. Kan dit op een ander moment plaatsvinden?

Algemeen

In overleg met de projectmanager of projectleider sociaal die bij dit project betrokken is, wordt er gekeken naar de mogelijkheden.

Regelen jullie vervangende woonruimte wanneer jullie onderhoud aan mijn woning uitvoeren?

Algemeen

Huurders kunnen in de woning blijven tijdens de onderhoudswerkzaamheden. Als dit om gezondheidsredenen absoluut niet mogelijk is, wordt er samen met Woonconcept gezocht naar een oplossing.

Ik ben ontevreden over de kwaliteit van het onderhoud. Waar meld ik dit?

Algemeen

Je kunt dit aangeven bij de projectmanager of projectleider sociaal die bij dit project betrokken is.