Betaalachterstand

Het kan gebeuren dat je jouw huur niet kan betalen. We begrijpen dat dit een hele vervelende situatie is. Zie je aankomen dat betalen niet gaat lukken of is dat al mislukt? Neem dan zo snel mogelijk contact op. Samen gaan we op zoek naar een oplossing

Veel gevraagd over Betaalachterstand

Ik kan mijn huur niet betalen. Wat moet ik doen?

Algemeen

Kan je de huur niet betalen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier. Dan kijken we samen naar de mogelijkheden.

Betaalachterstand: wat gebeurt er nu?

Algemeen

De huur moet op de 1e van iedere maand op onze bankrekening staan. Als dit niet zo is, heb je een betaalachterstand. We sturen je dan een herinnering. Je kunt de huur alsnog betalen via Mijn Woonconcept of zelf overboeken.

Wanneer schakelen jullie een deurwaarder in?

Algemeen

Als we geen contact hebben gehad en geen betalingen hebben ontvangen, geven we de huurachterstand door aan de deurwaarder. De deurwaarder stuurt je een laatste aanmaning. In de aanmaning staan de betalingsachterstand en de incassokosten. De incassokosten kunnen oplopen tot 15% van de huurschuld met een minimum van € 40,- euro exclusief BTW.

Betaal je binnen de gestelde termijn? Dan vervallen de extra kosten. Betaal je niet? Dan start de deurwaarder een procedure. Hieraan zijn zeer hoge, extra kosten verbonden.

We willen altijd voorkomen dat een deurwaarder nodig is. Bij twijfel neem je contact met ons via het contactformulier.

Ik heb een betaalachterstand. Is er een regeling mogelijk?

Algemeen

Heb je een betaalachterstand? Dan willen we graag weten wat de reden is. Afhankelijk van deze reden en je omstandigheden treffen wij een regeling met je. Neem contact met ons op. We bespreken graag samen de mogelijkheden.

Hoe voorkom ik een betaalachterstand?

Algemeen

Door te zorgen dat de huur altijd op de 1e van de maand bij ons binnen is, zoals we hebben afgesproken in de huurovereenkomst. We snappen dat dat soms best lastig is.

Verwacht of heb je problemen met het betalen van de huur?

Neem dan gerust contact met ons op via het contactformulier. We denken graag met je mee. In sommige situaties kunnen we een betalingsregeling treffen. Hoewel deze betalingsregeling vrijwillig is, verplicht je je wel tot het nakomen van de regeling.

Uit hoeveel termijnen mag een betalingsregeling bestaan?

Algemeen

Neem contact met ons op via het contactformulier en dan bespreken we de mogelijkheden.

Ik ben het niet eens met het bedrag wat de deurwaarder in rekening brengt. Met wie kan ik contact opnemen?

Algemeen

Neem hierover contact op met het deurwaarderskantoor.

Ik ontving een bericht van de deurwaarder, maar ik heb mijn huur wel betaald. Wat moet ik doen?

Algemeen

Neem hierover contact op met het deurwaarderskantoor.

Mijn woning gaat ontruimd worden. Hoe kan ik dat voorkomen?

Algemeen

Je kunt dit voorkomen door het bedrag volledig te betalen.

Waarom krijg ik een aanmaning terwijl ik mijn rekening wel heb betaald?

Algemeen

Het kan zijn dat de aanmaning en jouw betaling elkaar net hebben gekruist. Heb je twijfel hierover? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Met welke deurwaarder werken jullie samen?

Algemeen

Wij werken samen met de volgende deurwaarder:

Busscher Gerechtsdeurwaarders & Incasso

J.H. Tromp Meestersstraat 14
8331 GP Steenwijk
0521 - 524 052

Hoe vraag ik een betalingsregeling aan?

Algemeen

Heb je problemen met betalen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier. Dan kijken we samen naar de mogelijkheden.

Hoe betaal ik mijn betalingsregeling?

Algemeen

Je kunt ons machtigen om het maandelijkse bedrag automatisch te incasseren. Je kunt er ook voor kiezen om het maandelijkse bedrag zelf over te maken op onze rekening.

Hoe vaak mag ik een betalingsregeling aanvragen?

Algemeen

Het hangt van je situatie af hoe vaak je een betalingsregeling mag aanvragen. Neem hierover contact met ons op via het contactformulier, dan bespreken we de mogelijkheden.

Ik kan mijn betalingsregeling niet nakomen. Wat moet ik doen?

Algemeen

Neem hierover contact met ons op via het contactformulier, dan bespreken we de mogelijkheden.

Ik heb een laatste kanskaart ontvangen. Aan wie kan ik hier vragen over stellen?

Algemeen

Heb je vragen over de ontvangen laatste kanskaart? Neem hierover telefonisch contact met ons op via 088 - 61 62 000.