Huur betalen

Iedere maand betaal je huur aan ons. Het is belangrijk dat dit goed gaat. Jij moet daarvoor zorgen. Wij helpen je er graag mee.

Direct regelen

Veel gevraagd over Huur betalen

Wanneer moet ik mijn huur betalen?

Algemeen

De huur moet uiterlijk op de 1e dag van de maand door Woonconcept zijn ontvangen.

Hoe kan ik de huur betalen?

Algemeen

Je kunt de huur op verschillende manieren aan ons betalen, namelijk:

  • Betalen via automatische incasso
    Je geeft Woonconcept toestemming om de huur automatisch van je rekening af te schrijven. Lekker makkelijk, dan hoef je er niet iedere keer zelf aan te denken. Wijzigingen in de huurprijs, zoals de jaarlijkse huurverhoging, worden dan ook automatisch aangepast.

    Wij incasseren de huur op de 1e werkdag van de maand. Je kunt de automatische incasso op ieder moment stopzetten.

    Je kan ook vooraf op de 25e de huur laten incasseren (Bijvoorbeeld: op 25 september incasseren wij de huur van oktober). Wil je gebruik maken van deze mogelijkheid? Neem dan contact met ons op.

  • Zelf betalen met iDeal
    Je kunt direct de huur aan ons betalen via iDeal. Geef aan ons door dat je op deze manier wil betalen via het contactformulier. Dan ontvang je maandelijks, een week voor de nieuwe maand, automatisch een e-mail met betaallink.

  • Zelf overmaken met maandelijkse opdracht
    Het is mogelijk om je bank opdracht te geven tot een maandelijkse betaalopdracht of periodieke overschrijving. Wij moeten het huurbedrag wel op de 1e dag van de maand hebben ontvangen. Het is belangrijk om altijd je huuradres te vermelden bij de overschrijving. Ons IBAN-rekeningnummer is: NL90 BNGH 0285 1427 47.

Hoe wijzig ik mijn bankrekeningnummer?

Algemeen

Je kan je bankrekeningnummer wijzigen via het wijzigingsformulier.

Waar zie ik al mijn betalingen?

Algemeen

Al je betalingen zie je terug op Mijn Woonconcept.

Ik kan mijn huur niet betalen. Wat moet ik doen?

Algemeen

Kan je de huur niet betalen? Neem dan contact met ons op. Dan kijken we samen naar de mogelijkheden.

Ik heb een betaalachterstand. Is er een regeling mogelijk?

Algemeen

Heb je een betaalachterstand? Dan willen we graag weten wat de reden is. Afhankelijk van deze reden en je omstandigheden treffen wij een regeling met je. Neem contact met ons op. We bespreken graag samen de mogelijkheden.

Mag ik mijn huur na de 1e dag van de maand overmaken?

Algemeen

Nee, de huur moet altijd op de 1e dag van de maand betaald zijn.

Kan ik mijn huur bij jullie op kantoor betalen?

Algemeen

Nee dit is niet mogelijk. Huur betalen kan enkel nog digitaal. Wij hebben geen pin apparaten meer en wij mogen ook geen contant geld aannemen. Huur betalen kan via automatische incasso, zelf overmaken of via iDeal.

Kan ik mijn huur contant betalen?

Algemeen

Huur betalen kan enkel nog digitaal. Wij mogen geen contant geld aannemen. Huur betalen kan via automatische incasso, zelf overmaken of via iDeal.

Mag ik mijn huur meerdere maanden vooruit betalen?

Algemeen

Wij bespreken graag met je of dit mogelijk. Neem hiervoor contact op via het contactformulier. Als wij niet op de hoogte zijn, dan storten wij het bedrag terug.

Waarom krijg ik een aanmaning terwijl ik mijn rekening wel heb betaald?

Algemeen

Het kan zijn dat de aanmaning en jouw betaling elkaar net hebben gekruist. Heb je twijfel hierover? Neem dan contact met ons op.

Wat zijn acceptatiekosten?

Algemeen

Heb je een nieuwe woning geaccepteerd? Dan betaal je eenmalig acceptatiekosten.