Huurprijs

De huur die je maandelijks betaalt is de bruto huurprijs. De bruto huurprijs bestaat uit de netto huur (ook wel kale huur) aangevuld met eventuele abonnementskosten, servicekosten en warmtekosten.

Veel gevraagd over Huurprijs

Hoe bepalen jullie mijn huurprijs?

Algemeen

Hoe hoog de huur van een woning is, hangt van een aantal dingen af. Onder andere van hoe goed de woning is. Hoe beter de woning, hoe meer punten deze krijgt en hoe hoger de maximale huurprijs mag zijn.

Naast de huur betaal je elke maand een aantal andere vergoedingen, bijvoorbeeld:

  • de servicekosten
  • het lidmaatschap van de huurdersvereniging
  • en de kosten voor het glas- en/of onderhoudsabonnement.

Bij sommige woningen betaal je ook een voorschot voor de stookkosten. Eens per jaar wordt er afgerekend op basis van de echte stookkosten. Je vindt een overzicht van jouw huurprijs in Mijn Woonconcept.

Waar vind ik mijn huurprijs?

Algemeen

Jouw huurprijs kun je altijd terugvinden in Mijn Woonconcept. Daar zie je ook een duidelijk overzicht van alle kosten. Zo weet je precies waar je voor betaalt.

Hoeveel punten krijgt mijn woning?

Algemeen

Je kan het aantal punten van je woning bekijken in Mijn Woonconcept.

Hoe maak ik bezwaar tegen de puntentelling van mijn woning?

Algemeen

Ja, dat kan. Je kan op de website van de Huurcommissie een huurprijscheck doen. Heb je de huurprijscheck gedaan? En verschilt het aantal punten van de puntentelling van Woonconcept? Neem dan contact met ons op. Wij kijken graag voor je waar het verschil in zit. Als het nodig is, maken wij met je een afspraak om jouw woning opnieuw te beoordelen op het aantal punten.

Wat wordt mijn nieuwe huurprijs na woningaanpassing?

Algemeen

Je huurprijs wordt verhoogd met het afgesproken bedrag. Dit bedrag stemmen we met je af voordat we de woningaanpassing uitvoeren.